Stranice webshopa

Podijelite članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Svaki webshop je različit jer je i svaka tvrtka različita. Zato je važno znati da u ovom članku govorimo o uobičajenim elementima početna stranice, a ne o rješenju dizajna kojeg treba primjeniti.

Početna stranica

Početna stranica webshopa je mjesto gdje kupci najčešće započinju svoje putovanje kroz našu on-line ponudu i stvaraju prvi dojam o našem brendu.

Ona je ogledalo tvrtke, a ako je pregledna, logično osmišljenja i u skladu s provjerenim modernim praksama i očekivanjima kupaca, izdvojiti će nas od konkurenata.

Već na prvi pogled!

Uspješne naslovnice potiču kupce da istraže ponude webshopa. Tu se nalaze linkovi za pristup svakom kutku prodajnog mjesta, prema stranicama kategorija, posebnim ponudama, učlanjenju u loyalty program…

Od kojih se elemenata sastoji početna stranica?

Vjerojatno najveći grafički element webshopa je veliki baner na vrhu početne stranice. Njime predstavljamo brend, komuniciramo posebne ponude, nove kolekcije ili slične inicijative.

Banner može biti statičan pri čemu prikazujemo samo jednu marketinšku poruku, ili može biti izmjenjiv (animiran), gdje se različite ponude izmjenjuju u nekom vremenskom intervalu.

USP banner u kojem je odmah vidljivo što točno prodajemo

U svakom slučaju, pozadinska slika ovdje stvarno vrijedi 1000 riječi i igra navjeću ulogu. Treba biti velika, živa, atraktivna i relevantna. Mogu se koristiti fotografije koje prikazuju proizvod dok je u upotrebi, editorial fotografije kolekcija ili banneri izrađeni po mjeri.

Drugi dio bannera su odgovarajuća marketinška izjava i uočljivi CTA gumb koji kupce odvodi na kolekciju, akciju, kategoriju ili stranicu koju posebno promoviramo.

Kako bismo osvjestiti kupce da imamo akcijske ponude koristimo blok akcijskih proizvoda (ponuda). Ovaj blok obično dolazi odmah ispod velikog bannera, a tu se stavljaju manji banneri koji vode na posebne ponude i/ili klizač s izvojenin proizvodima.

Sephora.com na svojoj početnoj stranici kombinira dva promo bannera, a proizvode izdvaja po tri kriterija.

Dva akcijska bannera i 3 klizača s izdvojenim proizvodima, sephora.com

Ako se koriste banneri, treba računati na njihovu izradu za svaku novu akciju. Za klizač izdvojenih proizvoda nisu potrebni dodatni materijali jer se koriste fotografije i opisi proizvoda koji su već upisani u webshop.

Iako je pristup kategorijama moguć je i upotrebom glavnog izbornika te pretraživanjem, blok kategorija na početnoj stranici ima posebnu ulogu. Njegov je zadatak da na vizualan način približi proizvode kupcima kroz primamljive fotografije.

Editorial fotografije kao linkovi prema kategorijama proizvoda, coincasa.it

Blok s kategorijama je sjajan način za osvježenje izgleda webshopa. Ako za nove kolekcije radimo editorial fotografije, izgled početne stranice svake sezone može biti drugačiji.

Coincasa.it radi odličan posao u predstavljanju novih kolekcija. Prije nego dođu u prodaju, proizvodi “poziraju” pred kamerama i u kombinaciji s ambijentom pričaju priču kolekcije. Na cijelom shopu se koriste fotografije iz posljednje kolekcije, pa se izgled redovito mijenja nekoliko puta godišnje.

Ponekad je kupce potrebno dodatno uvjeriti u pogodnosti kupnje u našoj on-line trgovini i razviti kod njih osjećaj povjerenja. Kako bismo ih uvjerili da smo njihov pouzdan partner kojem mogu vjerovati, u bloku ohrabrenja u kratkim crtama navodimo naše najjače prodajne argumente.

Tu se obično stavljaju informacije o brzoj ( ili besplatnoj) dostavi, jednostavnim reklamacijama i povratima, sigurnom plaćanju i slično.

Jedan od najjačih argumenata koji izgrađuje povjerenje svakako su recenzije koje su ostavili naši prethodni kupci. Blok ohrabrenja odlično je mjesto za prikaz ocjena koje smo dobrom uslugom zaslužili od zadovoljnih klijenata.

Osim navedenih elemenata, na početnoj stranici često nailazimo i na blokove s prikazom posljednjih blog objava te s važnim informacijama iz poslovanja i djelatnosti.

Stranice kategorija

Na stranicu kategorija kupci obično dolaze upotrebom pretraživanja ili odabirom kategorije u navigacijskom meniju ili na početnoj stranici.

Kako bismo im olakšali pretraživanje i prikaz proizvoda koje žele kupiti, katalog organiziramo u različite kategorije. Sama kategorizacija kataloga izrađuje se prema strukturi asortimana, ali i prema navikama pretraživanja i kupnje koje smo uočili kod naših kupaca.

U kategoriji se nalaze srodni artikli, a u ovisnosti o potrebama, jedan artikl može pripadati u više kategorija. Tako imamo mogućnost prikazati isti proizvod na više mjesta čime mu osiguravamo bolju vidljivost.

Pri vrhu stranice kategorija nalazi se promo blok s pozivom kupcima da pogledaju promociju koja se odnosi na proizvode iz odabrane kategorije ili na neke druge inicijative koje želimo istaknuti.

Uočljivi promo blok s pozivom na -40% za zimsku kolekciju

Sastoji se od kratkog poziva na akciju i linka koji kupca odvodi na listu proizvoda obuhvaćenih promo inicijativom.

U ovisnosti o djelatnosti, dobra je praksa uključiti uvodni opis kategorije. To je važno i zbog SEO optimizacije jer se ovdje nalaze opisi i drugi podaci koje tražilice poput Google-a koriste pri prikazu rezultata pretraživanje.

Opis kategorije (kolekcije) pri vrhu stranice, coincasa.it

Ako kupce želimo dodatno potaknuti na kupnju, tekst opisa možemo kombinirati s editorial fotografijama. Atraktivne fotografije prikazuju proizvode u kontekstu upotrebe te ohrabruju kupce na angažman.

Kategorija može imati podkategoije pa kupcima treba omogućiti odabir i prikaz proizvoda koji ondje pripadaju. Na temelju atributa i taksonomije koju smo kreirali pri planiranju asortimana (prije izrade webshopa), omogućuje se i filtriranje prikaza proizvoda prema različitim kriterijima.

Upotreba filtera za prilagodbu prikaza proizvoda prema preferencijama kupca, sephora.com

Na taj način kupci mogu prilagoditi prikaz kataloga i pregledavati proizvode koji odgovaraju njihovim individualnim preferencijama.

Za primjer, ako kupac želi kupti muške smeđe cipele u cjenovnom razredu 399 do 599 kn, jednostavno može uključiti filter po boji i cjeni i na ekranu dobiti sve modele cipela koji ga zanimaju.

Kao najučinkovitiji način priakzivanja proizvoda unutar kategorije pokazai se prikaz u stupcima i redovima (tzv. grid prikaz ili mreža).

Istraživanja pokazuju da kupci odabiru više proizvoda ako su oni prikazani horizontalno, a samo jedan proizvod kod vertikalnog naslagivanja proizvoda.

Prikaz proizvoda u stupcima i redovima (grid način), sun68.com

Uz sliku, opis i cijenu proizvoda, na stranicama kategorija se predlaže prikazati i obavijest o raspoloživosti. Pri tome nam je cilj izbjeći frustracije koje kupac ima kad dođe na stranici proizvoda i sazna kako isti nije raspoloživ.

Kao i na početnoj stranici, na stranicama kategorija također možemo prikazati istaknute proizvode. Naravno, ovdje nećemo prikazivati sve proizvode, nego samo one koji pripadaju odabranoj kategoriji.

Prikazom bestsellera nove kupce možemo ohrabriti na kupnju naših najuspješnijih proizvoda, a prikaz novih proizvoda pogotovo cijene naši stalni kupci i posjetitelji koji se redovito vraćaju i pregledavaju što je novog u ponudi njihovog omiljenog trgovca.

Stranica proizvoda

Stranica proizvoda je srce našeg on-line kataloga i to je mjesto gdje se kupci odlučuju na kupnju proizvoda ili na odustanak.

Njihova odluka najviše osvisi o tome jesmo li ih na stranici proizvoda uvjerili u sve prednosti proizvoda.

Da bismo u tome uspjeli, koristimo elemente koji su već postali standard u većini webshopova.

Elementi stranice detalja proizvoda

U webshopu kupci ne mogu proizvod uzeti u ruke pa su velike i kvalitetne fotografije od iznimne važnosti. Uvijek je dobro prikazati proizvod iz više kuteva kako bi ga što više približili kupcu.

U eCommerce svijetu fotografija igra super važnu ulogu. Nekvalitetne fotografije ostaviti će negativnu sliku o proizvodu i našem brendu. Dobre fotografije čine sasvim suprotno, čine proizvod primamljivim i brže prodavanim.

Galerija fotografija proizvoda i “zoom-in” funckionalnost

Već je ustaljena praksa omogućiti “zoom-in” opciju koja omogućuje povećanje fotografije i pregled detalja.

Osim slikama, proizvod je moguće predstaviti i u kratkoj video demonstraciji i tako dodatno istaknuti što donosi i kako izgleda dok je u upotrebi.

Osnovni podaci o proizvodu vidljivi su već na gornjem dijelu ekrana. Tu spadaju naziv i cijena proizvoda kao i kratak opis u kojem navodimo njegove osnovne prednosti.

Osim opisnih informacija, u ovom bloku se nalaze i opcije za odabir varijante, količine kao i gumbi za dodavanje proizvoda u košaricu ili u listu želja. Gumb Dodaj u košaricu treba biti dobro istaknut i uočljiv. Da bi to bio, koristimo jake kontrastne boje.

Uočljivi gumb Dodaj u košaricu, thenorthface.com

Kupci će cijeniti ako prikažemo i info o raspoloživim zalihama kako ih ne bismo iznenadili nemogućnošću isporuke. Iz perspektive trgovca, dobro je kupce obavijestiti i kad su zalihe niske, jer ih na taj način ohrabrujemo da svoju kupnju obave prije umjesto kasnije.

Dobra je praksa u ovaj dio stranice uvrstiti i informacije o dostavi, povratu, jamstvu i slične prodajne argumente koji bi mogli pozitivno utjecati na donošenje odluke o kupnji. Zbog preglednosti, važno je paziti da blok s osnovnim podacima nije zatrpan što također možemo postići upotrebom kartica.

DETALJAN OPIS PROIZVODA – je dio stranice proizvoda u kojem možemo detaljnije opisati sve prednosti koje proizvod donosi. Ovdje nismo ograničeni količinom informacija, ali ako ih je puno predlaže se razdvojiti ih u više kartica. Na taj način kupci odmah pronalaze ono što ih zanima.

Tako na primjer, u jednoj kartici možemo tekstom, slikama i multimedijom detaljno opisati proizvod, a podatke o deklaraciji i održavanju prikazati u odvojenim karticama.

RECENZIJE KUPACA – Ocjene proizvoda koje smo prikupili od kupaca, obično se postavlja pri dnu stranice detalja proizvoda. To daje mogućnost kupcima da pogledaju što drugi kažu o proizvodu prije nego se odluče na kupnju.

Recenzije imaju najveći utjecaj na neodlučne kupce ili kupce koji po prvi puta kupuju na našem webshopu pa je korisno razmsliti o uvođenju ove funkcionalnosti.

POVEZANI PROIZVODI – Kroz blok povezanih proizvoda kupcima sugeriramo kupnju komplementarnih, dodatnih i srodnih proizvoda čime možemo povećati stope konverzije kao i prosječnu vrijednost košarice.

Prema nekim istraživanjima, povezani proizvodi čine 10-30% ukupnog eCommerce prometa pa ih nikako ne treba zanemariti ili izostaviti.

Stranica naplate

Nakon što odaberu omiljene proizvode, za dovršetak narudžbe kupci trebaju proći proces naplate.

To je jedan od najvažnijih trenutaka pri kupnji on-line i mora biti napravljen u skladu s projerenim praksama. Ako to nije, riskiramo velik postotak odustanaka od kupnje. Istraživanja pokazuju kako u prosjeku XX% kupaca odustane upravo u ovom koraku.

Stranica naplate zato je drugačija od svih ostalih stranica webshopa. Kako bi fokus kupca bio na onome što je važno, na stranici naplate ukanjamo sve elemente koji bi mogli odvratiti pozornost. Nema čak ni glavni izbornik.

Jedini i najvažniji cilj je omogućiti kupcu što ugodniji, brži i pregledniji prolazak kroz blagajnu.

Proces naplate treba pojednostaviti što je više moguće. Može se odvijati u jednom koraku ili u više koraka. Narudžba u jednom koraku može se koristiti kad proces naplate nije kompliciran.

Ako je prolazak kroz blagajnu složeniji, onda zbog preglednosti treba koristiti više koraka. U tom slučaju važno je prikazati indikator koraka naplate. On kupcima signalizira gdje se nalaze u procesu naplate što pozitivno utječe na njihovo korisničko iskustvo.

O ovisnosti o koraku u kojem se nalaze, kupcima se prikazuju različite opcije i polja.

Sve započinje pregledom proizvoda i sažetka narudžbe, nastavlja upisom kontakt podataka i adrese za dostavu, zatim se odabire plaćanje i na kraju potvrđuje narudžba.

Sažetak narudžbe u kratkim crtama opisuje koje sve stavke utječu na cijenu koju treba platiti. Odvojeno treba navesti koja je vrijednost proizvoda, dostave, PDV-a te sveukupan zbroj svih stavki.

Kad su već došli do stranice naplate i s rukom su na novčaniku, kupcima treba jasno komunicirati dostupne opcije plaćanja. Da nam ne bi zamjerili ako tek u trećem koraku saznaju da ne prihvaćamo npr. kartice na rate. Ako ovdje uključimo i linkove prema Izjavi o sigurnosti plaćanja, korisničko iskustvo i dojam povjerenja možemo samo unaprijediti.

Važno je naglastiti kako je kupovina u našoj trgovini sigurna što komuniciramo u tzv. bloku sigurnosti kupnje. To najučinkovitije radimo postavljanjem oznaka sigurnosti koje izdaju ovlaštene organizacije kao npr Safe.Shop.

Ta oznaka jamči kako naša web trgovina poštuje usvojene globalne prakse, kako poslujemo transparentno i u skladu s preporučenim tehničkim standardima. Ako još nemamo službene oznake sigurnosti, možemo barem staviti oznaku o korištenju SSL certifikata za sigurnu razmjenu podataka.

Ma koliko god pojednostavili proces naplate, uvijek će biti kupaca kojima je potrebna pomoć. Dobra je praksa na stranici naplate prikazati kontakt broj za korisničku podršku. Ako to napravimo, moramo osigurati da će kupac dobiti sve informacije, u slučaju da nazove. Osim kontakt broja, nije na odmet postaviti linkove prema korisnim informacijama poput uvjeta kupnje, dostave, povrata i slično.

Zatražite ponudu za WooCommerce Start Paket

Ispunite ovih nekoliko podataka i Vaša ponuda stiže na email. Molimo, provjerite poštu i u folderu “Promocije”.

ITOM d.o.o. će Vaše podatke koristiti u svrhu povratnog kontakta i sastavljanja ponude proizvoda i usluga te ih nećemo dijeliti s trećim stranama.