9 prednosti koje izrada webshopa donosi u vaše poslovanje?

Uz stalnu dostupnost naše ponude kupcima, izrada webshopa donosi i interne prednosti za cijelo poslovanje. Omogućuje povećanje prodaje, ali i donošenje pametnih poslovnih odluka te optimizaciju asortimana, zaliha i drugih aspekata poslovanja trgovca.

Podijelite članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Izrada webshopa velik je posao i u poslovanju trgovca predstavlja stepenicu gore. Ono što sigurno želimo od webshopa je povećanje prodaje i veći profit, a uz predan rad voditelja web trgovine ovaj cilj možemo ostvariti.

No, osim pogodnosti za kupce, pokretanje webshopa donosi i neke interne prednosti za poslovanje u cjelini. Rezultat izrade web trgovine je drugačiji i bolji način vođenja prodaje koji se zasniva na analizama i mjerljivim rezultatima.

Prednosti je puno, a ovdje spominjem neke za koje smatram da imaju najveći pozitivan utjecaj na poslovanje malog i srednje velikog trgovca. To su:

Prodajno mjesto uvijek dostupno svima

Zato i razmišljamo o izradi webshopa zar ne?

Nedavna istraživanja stanja i trendova na domaćem e-tržištu pokazuju kako svaki drugi korisnik interneta kupuje on-line. Neki to rade ćešće, neki rijeđe, ali tržište e-prodaje bilježi konstantu rasta te trenutno iznosi oko 450 milijuna € godišnje.

Ucestalost kupnje online
Izvor: Istraživanje ecommerce.hr, prosinac 2019.

Kad je ponuda proizvoda i usluga kupcima je dostupna u svakom trenutku oni mogu detaljnije istražiti prednosti koje im donose naši proizvodi te obaviti kupnju kad god im odgovara.

Uz webshop, kupcima smo na usluzi samo klik daleko. Nije važno jesu li u naslonjaču ili u pokretu, responzivan dizajn web trgovine osigurava našu prisutnost na svim uređajima.

Ako izradu webshopa napravimo prema suvremenim praksama, doći ćemo do novih kupaca kojima smo do sad bili predaleko ili nisu ni čuli za nas.

On-line prodaja ne poznaje geografska ograničenja. To znači da nećemo morati plaćati skup najam poslovnog prostora na atraktivnog lokaciji, a dobrodošlicu možemo poželjeti kupcima iz svih dijelova svijeta.

No, nećemo profitirati samo od više novih kupaca. Početi ćemo graditi bolje odnose s postojećim klijentima koji se rado vraćaju i ponavljaju kupnju. To je sjajna stvar, jer će naši marketinški napori biti povoljniji i učinkovitiji.

Povoljniji način pridobivanja kupaca

Razna istraživanja su pokazala kako je 7 do 10 puta skuplje pridobiti novog kupca nego zadržati postojećeg. Uz email marketing i društvene mreže to je danas jednostavnije nego ikad prije.

U zamjenu za popuste ili druge pogodnosti, od posjetitelja webshopa (i fizičkih poslovnica) možete primati pretplate na newsletter. Tako ćete kupce na povoljan način moći informirati o novostima u asortimanu i o nadolazećim akcijama.

Osim email marketinga, obavezno treba spomenuti i društvene mreže. Ondje smo svi, pa i naši kupci.

Tehnologija omogućuje povezivanje webshopa s društvenim mrežama poput Facebook-a ili Instagrama. Društvene mreže pak uvode se sve više opcija za povećanje prodaje i postaju dodatni kanal koji dovodi kupce u vaše web prodajno mjesto.

Redovitom aktivnošću, zanimljivim i korisnim objavama možemo se približiti novim kupcima i održavati kontakt s postojećima. I to ondje gdje provode dobar dio slobodnog vremena.

Prilika za pobjedu nad konkurentima

Mali trgovci često misle kako se ne mogu boriti s velikim tvrkama u istoj djelatnosti ili s tržištima poput Amazona.

Istina, teško je konkurirati cijenom i širinom asortimana no ne treba zaboraviti na prednosti koje on–line prodaja donosi upravo malim i srednje velikim tvrtkama.

Manje organizacije u pravilu su fleksibilnije i brže mogu odgovoriti na izazove na tržištu. Imaju osobniji pristup svojim klijentima i puno učinkovitije mogu izgrađivati lijepe odnose sa zadovoljnim kupcima.

Prodaja putem vlastitog webshopa daje nam mogućnost da svoju ponudu predstavimo na kreativan i kupcima koristan način. Izgled web trgovine može se prilagoditi tako da podržava “priču” našeg brenda. Ako je potrebno, svaka stranica proizvoda može izgledati drugačije i na vizualan način približiti kupcima sve prednosti koje neki proizvod donosi.

I naše nove kolekcije mogu zasjati u punom sjaju. Primjerice, visual merchandisingom možemo skladano prikazati komplementarne proizvode, editorial fotografijama približiti proizvod kupcima na prirodan način, look-book alatima davati prijedloge za kupnju više proizvoda … ograničenje je, zapravo, naša kreativnost.

Sve prethodno navedeno, koristimo u borbi sa svim našim konkurentima. Velik broj domaćih tvrtki još uvijek nije ozbiljno shvatio on-line prodaju. Ne ulažu dovoljno u nova znanja i ne mijenjaju tvrdokorne stare načine prodaje. Izradili su webshop i očekuju da se roba prodaje sama od sebe.

To tako ne funkcionira. Zato su prilike za uspjeh odlične, ako prodaju putem webshopa shvatimo ozbiljno.

Result-driven retail

Veliki igrači u trgovini u velikoj se mjeri oslanjaju na brojeve iz svojih naprednih poslovnih sustava.

Redovito prate trendove u prodaji, optimiziraju zalihe sukladno rezultatima, inoviraju na poljima postizanja veće produktivnosti. Ukratko, donose profitabilne odluke na temelju podataka.

Za izradu bilo kojeg web shopa treba stvoriti odgovarajuću informacijsku strukturu koja opisuje katalog.

Pripremom kataloga za webshop, vaša će organizacija dobiti temelj za detaljne analize prodajnih rezultata i optimizaciju svih aspekata prodaje. S brojčanom argumentacijom za donošenje informiranih i pametnih odluka.

Webshop će naučiti cijelu tvrtku razmišljati na data-driven način. Uspješna prodaja putem web trgovine, pretpostavlja redovito praćenje i analizu korisničkog iskustva, ključnih pokazatelja uspješnosti (KPI) i prodajnih rezultata.

Sve je mjerljivo i izraženo brojem pa su moguće nevjerojatne analize prošlih rezultata i lakše planiranje budućeg poslovanja.

Suvremenim tehnologijama za analitiku možemo se približiti svojim kupcima kao nikad ranije. Znanja koja pritom prikupimo biti će od koristi u mnogim aspektima razvoja tvrtke.

Alati za uspjeh nisu više rezervirani samo za tvrtke s velikim budžetima. Osnovne pokazatelje poslovanja pratimo u nadzornoj ploči naše webshop platforme, a za detaljne analize koristimo Google Analytics i vlastite automatizirane izvještaje.

Optimizacija zaliha i učinkovito vođenje asortimana

Zalihe su često i najveće ulaganje koje imamo u našem trgovačkom poslu. Nakon što smo napravili budget ulaganja u zalihe moramo paziti da ga ne probijemo jer bi to moglo narušiti puno drugih stvari u poslovanju.

Zato je važno ograničenim budgetom za zalihe upravljati učinkovito i naručivati prave količine na temelju povijesnih rezultata i planiranih budućih kretanja.

Taksonomija koju koristite u web trgovini, pomoći će vam u učinkovitom upravljanju kategorijama. Omogućiti će analize udjela u prodaji prema kategorijama što je preduvijet za izradu budgeta ulaganja u zalihe – vrlo važnog alata poslovnog planiranja svakog trgovca.

Osim toga, pomoći će vam odgovoriti na pitanja poput:

  • Koliko smo izgubili na prodaji Artikla X zato jer ga nismo imali dovoljno?
  • Koji smo drugi zamjenski artikl mogli ponuditi da umanjimo gubitak ?
  • Da li da ove godine ponovimo akciju za Kategoriju A ili Kategoriju B?
  • Kako kupiti stock robe da nas to ne košta (pre)više?
  • Koja veličina proizvoda nam se najslabije prodaje?
  • Možemo li izbaciti iz ponude ovu opciju, a da ipak ne izgubimo na prodaji?
  • Koje bi proizvode mogli zajedno promovirati jer nam se često prodaju u kombinaciji?

Učinkovit prodajni alat

Bilo da svoje kolekcije i ponudu kreirate sami, ili za to imate posebne timove zaposlenika, sigurno ponekad imate poteškoća s prijenosom važnih informacija prema vašem prodajnom timu.

Iza kreiranja novih ponuda stoji puno posla. Kreiranje kolekcije, traženje dobavljača, pregovaranje uvjeta, logistika, merchandising…. čudo posla prije nego novi proizvod dođe do ruku kupaca.

Lako se može dogoditi da zbog nedostatka vremena ne uspijemo prodajnim timovima predstaviti sve novitete u ponudi. Web shop i ovdje može pomoći.

Detaljnim opisom proizvoda na web shopu, omogućujemo svim zaposlenicima da u komunikaciji s kupcima koriste prave prodajne argumente. Pomaže im da lakše savladaju asortiman te da se samostalno educiraju o proizvodima, promocijama i događajima.

Kad je važan osobni pristup, uz web trgovinu na tabletu, možemo ponuditi više dodatnih proizvoda i u izravnom kontaktu s kupcem odmah kreirati narudžbu, naplatiti je i organizirati dostavu.

Proširenje asortimana bez troška zaliha

Svakom je trgovcu u cilju kupcima ponuditi što širi asortiman proizvoda kojim će zadovoljiti njihove želje i potrebe, te donijeti veći profit.

Dodatno ulaganje u zalihe nije uvijek opravdano ili moguće, a webshop omogućuje da kupcima kataloški predstavite svoju proširenu ponudu.

Ako u fizičkoj poslovnici omogućite pristup web trgovini, vaši će kupci moći naručiti i proizvode koje trenutno nemate na zalihama. Proizvode nabavljate tek po narudžbi kupca, te ih dostavljate na dogovorenu adresu.

Ne smijemo zaboraviti dropshipping i affiliate modele poslovanja uz koje možete kreirati sjajne ponude bez ikakvog ulaganja u zalihe.

Kod dropshippinga kupac naručene proizvode na svoju adresu dobiva izravno iz skladišta vašeg dropshipping dobavljača. Vi samo šaljete račun i brinete o korisničkom iskustvu.

Affiliate podrazumijeva da na svojim web stranicama predstavljate proizvode vaših partnera, a kupac narudžbu dovršava na njihovim stranicama. Za svaku prodaju, vi dobivate ugovorenu proviziju.

Povećanje posjeta fizičkim poslovnicama

“Ako niste na internetu, ne postojite”. Iako netko kupnju obavlja on-line, a netko u prodajnom mjestu, svi kupci najprije istražuju ponudu na internetu.

Webshop je centralno mjesto vaše tvrtke u virtualnom svijetu koje kupcima omogućuje da u vašim proizvoda pronađu rješenje nekog svojeg problema ili potrebe.

83% kupaca istražuje vašu ponudu on-line prije nego vas kontaktira ili posjeti u fizičkoj poslovnici

google istraživanje

Uz detaljan opis proizvoda sa svim važnim informacijama, informativne i zabavne članke, pažljivo kreirane akcije i učinkovitu strategiju marketinga neki su trgovci povećali posjećenost u fizičkim poslovnicama i do 20%.

Personalizacija odnosa s kupcem

Veliki igrači u većini djelatnosti već su postavili pravila na tržištu. Oblikovali su i očekivanja i navike kupaca i njihov način interakcije s trgovcem. Web shop je sjajna podloga za izgradnju personaliziranog odnosa s kupcem. Nešto po čemu se moderni brendovi razlikuju od konkurenata.