U RH, prodaju putem interneta definira 16 propisa. Zbog zaštite kupaca, poštenog konkurentnog djelovanja, povećanja razine povjerenja u vaš brand i tvrtku te, na kraju, za mirno poslovanje bez inspekcijskih kazni, važno je uskladiti se s regulativom.
Kao i u mnogim drugim granama našeg društva, domaća zakonska regulativa koja se odnosi na prodaju putem interneta je pre-regulirana i prilično kompleksna.
Zbog količine (ponekad i potpuno nerazumljivih) odredbi koje bi trgovac trebao poznavati, nije čudno da inspekcijski nadzori često rezultiraju kaznama.
Ipak, zakonsko usklađenje nije nemoguće postići, i treba ga provesti prije pokretanja webshop prodaje. Osim smanjenja rizika od kazni, poštivanjem zakona štitimo i interese naših kupaca, što je temelj za izgradnju korektnog odnosa s ljudima od kojih živimo.
Jedan dio propisa odnosi se na zadovoljenje osnovnih preduvjeta za prodaju putem interenta. Tu spadaju:
- registracija odgovarajuće djelatnosti u sudskom registru,
- ishodovanje rješenja o MTU te
- prijava prodajnog mjesta Poreznoj upravi.
Drugi dio govori o zaštiti prava i interesa kupaca. Ovi propisi određuju obvezne sadržaje koji moraju biti dostupni kupcima u web trgovini te sadrže odredbe za zaštitu osobnih podataka i različitih prava potrošača.
Treći dio propisa definira administrativne i druge obveze trgovca u poreznim i računovodstvenim aspektima. Ovdje se propisuju elementi računa, način vođenja računovodstvenih evidencija i skladišnog poslovanja prodajnog mjesta, način prikaza cijena i slično. Uz to, poseban naglasak stavlja se na ispravan obračun poreza, pogotovo kod prodaje u druge zemlje EU ili svijeta.
Koji zakoni definiraju prodaju putem interneta u RH ?
U nastavku je popis Zakona i pravilnika koji stvaraju pravni okvir domaće e-trgovine. Aktualno s 31.12.2018 godine.
Većina zakona je imala izmjene i dopune, a pročišćeni (trenutno važeći) tekstovi dostupni su na linkovima.
- Zakon o trgovini
- Zakon o PDV-u
- Zakon o elektroničkoj trgovini
- Zakon o trgovačkim društvima
- Zakon o računovodstvu
- Zakon o zaštiti potrošača
- Pravilnik o MTU koji se odnose na prodajne objekte, opremu i sredstva u prodajnim objektima i uvjetima za prodaju robe izvan prodavaonica (NN 66/09 – 108/14)
- Pravilnik o klasifikaciji prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo (NN 39/09 i 46/15)
- Pravilnik o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda i usluga (NN 66/14 i 16/15)
- Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom
- Pravilnik o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 146/12 i 46/17)
- Opći porezni zakon
- Zakon o obveznim odnosima
- Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova
- Zakon o elektroničkim komunikacijama
- Uredba EU 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća o zaštiti pojedina u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka (GDPR)
Iako je nakon ovog popisa svaki komentar suvišan, ako mislimo prodavati on-line, ovo nam je domaća zadaća.