Prodaja putem webshopa je prodaja na daljinu. To je oblik prodaje pri kojem se roba i usluge nude kupcima putem sredstava za daljinsku komunikaciju. Roba se dostavlja kupcu putem vlastitog prijevoza trgovca, putem ugovornih vanjskih dostavnih službi ili osobnim preuzimanjem naručenih proizvoda u fizičkom prodajnom mjestu ili skladištu.
Ugovor na daljinu smatra se sklopljenim u trenutku kad trgovac primi elektroničku poruku koja sadržava izjavu kupca da prihvaća ponudu. Pojednostavljeno, ugovor je sklopljen kad iz primite email obavijest o zaprimljenoj novoj narudžbi.
Osnovni uvjeti za ovaj oblik prodaje su:
- Registracija odgovarajuće djelatnosi u sudskom registru
- Zadovoljenje minimalnih tehničkih uvjeta
- Prijava prodajnog mjesta i radnog vremena u Poreznu upravu
Registracija odgovarajuće djelatnosti u sudskom registru
Za prodaju na daljinu trgovac mora u sudskom registru imati upisanu djelatnost “pružanje usluga informacijskog društva“. Za upis ove djelatnosi nisu propisani posebni uvjeti pa je svaka tvrtka može slobodno obavljati.
Ako tek osnivate tvrtku, u aktu o osnivanju svakako upišite i ovu djelatnost uz ostale djelatnosti kojima se namjeravate baviti.
Za trgovce koji su već osnovali tvrtku potrebno je obaviti do-registraciju:
- posredstvom javnog bilježnika (uz troškove javnog bilježnika i druge povezane troškove) ili
- putem aplikacije e-Osnivanje (trebala bi biti dostupna od 11/2019 – postupak bi trebao biti besplatan)
Zadovoljnje minimalnih tehničkih uvjeta
Prostor u kojem će se obavljati web prodaja mora zadovoljavati propisanim minimalnim tehničkim uvjetima. Čak i ako namjeravate prodavati isključivo putem webshopa trebate imate rješenje o MTU.
Pravilnik definira obilježja prodajnog prostora ili skladišta koje treba zadovoljiti. Potrebno je obaviti i atestiranje opreme što rade specijalizirane tvrtke koje izdaju rješenja na temelju mjerenja i ispitivanja.
U nekim slučajevima neće biti potrebno ishoditi Rješenje o zadovoljavanju MTU-a.
- Kod dropshiping modela poslovanja gdje roba nikad ni ne ulazi na vaše skladište već se po narudžbi kupca šalje iz skladišta vašeg dobavljača. Trebate imati ugovor ili potvrdu od dobavljača u kojem se opisuje ovakav način suradnje.
- Ako već imate fizičku poslovnicu s važećim rješenjem o zadovoljavanju MTU-a, također nije potrebno ishoditi novo rješenje.
- Ako u zakup uzimate prostor za koji je prethodni zakupac ishodio rješenje o MTU od vlasnika prostora zatražite taj dokument. Ovjerenu kopiju rješenja možete zatražiti i u nadležnom uredu za gospodarstvo (uz trošak biljega 40-tak kuna). Važno je da ne mijenjate površinu prostora (npr ne pregrađujete prostor zidovima i ne rušite zidove kako bi prodajni prostor proširili u skladište).
- Ako u podzakup uzmete paletna mjesta od logističke tvrtke. Logističar vam treba osigurati kopiju svog rješenja o MTU. Površina zakupa mora biti minimalne površine 6m2 za maloprodaju, odnosno minimalno 25 m2 za veleprodaju.
Više detalja o MTU i načinu traženja rješenja možete pronaći u našem blog članku “Minimalni Tehnički Uvjeti Za (Web) Trgovinu”
Prijava prodajnog mjesta i radnog vremena u Poreznu Upravu
Obveza trgovca je svako prodajno mjesto putem aplikacije e-Porezna prijaviti Poreznoj Upravi. Ovu prijavu treba obaviti vaš knjigovodstveni servis jer je pristup e-Poreznoj moguć je samo uz valjani poslovni certifikat Treba dostaviti podatke o:
- Zemljopisnoj adresi poslovanja web shopa
- Radnom vremenu (prijaviti radno vrijeme PON-NED: 00 do 24)
- Tipu prodajnog mjesta (ostali tipovi prodajnog mjesta: web trgovina)
Tek nakon prijave prodajnog mjesta, moguće je izdavati fiskalizirane račune.