Osnovni uvjeti za prodaju na daljinu

Za prodaju putem interneta trebate imati prijavljenu odgovarajuću djelatnost u Sudskom registru, a treba obaviti i neke prijave u Poreznu upravu

Podijelite članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Prodaja putem webshopa je prodaja na daljinu. To je oblik prodaje pri kojem se roba i usluge nude kupcima putem sredstava za daljinsku komunikaciju. Roba se dostavlja kupcu putem vlastitog prijevoza trgovca, putem ugovornih vanjskih dostavnih službi ili osobnim preuzimanjem naručenih proizvoda u fizičkom prodajnom mjestu ili skladištu.

Ugovor na daljinu smatra se sklopljenim u trenutku kad trgovac primi elektroničku poruku koja sadržava izjavu kupca da prihvaća ponudu. Pojednostavljeno, ugovor je sklopljen kad iz primite email obavijest o zaprimljenoj novoj narudžbi.

Osnovni uvjeti za ovaj oblik prodaje su:

Registracija odgovarajuće djelatnosti u sudskom registru

Za prodaju na daljinu trgovac mora u sudskom registru imati upisanu djelatnost “pružanje usluga informacijskog društva“. Za upis ove djelatnosi nisu propisani posebni uvjeti pa je svaka tvrtka može slobodno obavljati.

Ako tek osnivate tvrtku, u aktu o osnivanju svakako upišite i ovu djelatnost uz ostale djelatnosti kojima se namjeravate baviti.

Za trgovce koji su već osnovali tvrtku potrebno je obaviti do-registraciju:

  • posredstvom javnog bilježnika (uz troškove javnog bilježnika i druge povezane troškove) ili
  • putem aplikacije e-Osnivanje (trebala bi biti dostupna od 11/2019 – postupak bi trebao biti besplatan)

Zadovoljnje minimalnih tehničkih uvjeta

Prostor u kojem će se obavljati web prodaja mora zadovoljavati propisanim minimalnim tehničkim uvjetima. Čak i ako namjeravate prodavati isključivo putem webshopa trebate imate rješenje o MTU.

Pravilnik definira obilježja prodajnog prostora ili skladišta koje treba zadovoljiti. Potrebno je obaviti i atestiranje opreme što rade specijalizirane tvrtke koje izdaju rješenja na temelju mjerenja i ispitivanja.

U nekim slučajevima neće biti potrebno ishoditi Rješenje o zadovoljavanju MTU-a.

  • Kod dropshiping modela poslovanja gdje roba nikad ni ne ulazi na vaše skladište već se po narudžbi kupca šalje iz skladišta vašeg dobavljača. Trebate imati ugovor ili potvrdu od dobavljača u kojem se opisuje ovakav način suradnje.
  • Ako već imate fizičku poslovnicu s važećim rješenjem o zadovoljavanju MTU-a, također nije potrebno ishoditi novo rješenje.
  • Ako u zakup uzimate prostor za koji je prethodni zakupac ishodio rješenje o MTU od vlasnika prostora zatražite taj dokument. Ovjerenu kopiju rješenja možete zatražiti i u nadležnom uredu za gospodarstvo (uz trošak biljega 40-tak kuna). Važno je da ne mijenjate površinu prostora (npr ne pregrađujete prostor zidovima i ne rušite zidove kako bi prodajni prostor proširili u skladište).
  • Ako u podzakup uzmete paletna mjesta od logističke tvrtke. Logističar vam treba osigurati kopiju svog rješenja o MTU. Površina zakupa mora biti minimalne površine 6m2 za maloprodaju, odnosno minimalno 25 m2 za veleprodaju.

Više detalja o MTU i načinu traženja rješenja možete pronaći u našem blog članku “Minimalni Tehnički Uvjeti Za (Web) Trgovinu”

Prijava prodajnog mjesta i radnog vremena u Poreznu Upravu

Obveza trgovca je svako prodajno mjesto putem aplikacije e-Porezna prijaviti Poreznoj Upravi. Ovu prijavu treba obaviti vaš knjigovodstveni servis jer je pristup e-Poreznoj moguć je samo uz valjani poslovni certifikat Treba dostaviti podatke o:

  • Zemljopisnoj adresi poslovanja web shopa
  • Radnom vremenu (prijaviti radno vrijeme PON-NED: 00 do 24)
  • Tipu prodajnog mjesta (ostali tipovi prodajnog mjesta: web trgovina)

Tek nakon prijave prodajnog mjesta, moguće je izdavati fiskalizirane račune. 

Zatražite ponudu za WooCommerce Start Paket

Ispunite ovih nekoliko podataka i Vaša ponuda stiže na email. Molimo, provjerite poštu i u folderu “Promocije”.

ITOM d.o.o. će Vaše podatke koristiti u svrhu povratnog kontakta i sastavljanja ponude proizvoda i usluga te ih nećemo dijeliti s trećim stranama.