Isticanje cijena i deklaracija u web trgovini

Pravilno iskažite cijene i deklaracije u web shopu te saznajte sve o označavanju akcija, sniženja i popusta

Podijelite članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Cijene i deklaracije proizvoda su stvari kod kojih moramo biti potpuno transparentni. Osim što smo to obvezni prema propisima, time stvaramo povjerenje kod kupaca, a povjerenje je prvi korak u donošenju odluke o kupnji.

Ako u svom webshopu cijene ističemo nejasno ili, još gore, nekompletnim informacijama, dovodimo kupca do neugodnog iznenađenja u zadnjem koraku narudžbe te je vrlo vjerojatno da ćemo dobiti samo još jednu napuštenu košaricu.

Za dobru razinu usluge i više ponovljenih kupnji, važno nam je izbjeći nezadovoljstvo kupaca.

Ono često nastaje zbog nedovoljnih informacija o proizvodu.

Nitko ne voli osjećaj razočaranja kad pri otvaranju paketa ustanovimo kako proizvod koji smo naručili ipak nije ono što smo očekivali, a točna deklaracija ovdje može puno pomoći.

Osim toga i zakonski je trebamo imati.

Cijene u web trgovini

Dok kupujemo, mi zapravo odlučujemo da li cijena proizvoda odgovara vrijednostima koje očekujemo primiti od tog proizvoda.

S obzirom na to da u webshopu nema prodajnog osoblja koje može dati dodatne informacije, kupcima trebamo omogućiti samostalan uvid u konačnu cijenu koju će platiti za proizvod.

Prodajne cijene koje se prikazuju u webshopu moraju biti jasne i nedvosmislene

Zakon o trgovini

Ako na stranici proizvoda navedemo jednu cijenu, a zatim na stranici naplate priredimo iznenađenje dodatnim naknadama ili obračunom poreza, kupac će, vrlo vjerojatno, odustati od narudžbe.

Način isticanja cijena je reguliran propisima.

Cijene moraju biti jasne i nedvosmislene, a trebaju sadržavati i naznaku da li uključuju dodatne troškove i poreze.

Prema tome, uz brojčani iznos i valutu, treba staviti i napomenu koja kupca informira o stvarima koje mogu utjecati na konačnu cijenu.

Treba navesti:

  • da li je u prodajnu cijenu uračunat PDV i po kojoj stopi,
  • da li su u cijenu uračunati troškovi dostave ili drugi troškovi koji mogu utjecati na konačnu cijenu proizvoda.

Idealno je već na stranici proizvoda, navesti konkretan iznos tih troškova jer to doprinosi boljem korisničkom iskustvu te broju dovršenih kupnji. Postoje i mehanizmi za informativan izračun cijene dostave prema poštankom broju, pa kupac može saznati trošak već pri pregledu proizvoda.

Dodatni troškovi mogu se obračunavati i u postupku potvrde narudžbe, ali to treba jasno navesti na stranici proizvoda. Tako ćemo izbjeći efekt neugodnog iznenađenja pri pokušaju dovršetka narudžbe.

Kako je ponuda webshopa dostupna svima (i potrošačima i profesionalnim kupcima), predlaže se isticanje maloprodajne cijene s uključenim PDV-om (Zakon o zaštiti potrošača).

Ako je potrebno, prikaz prodajne cijene bez PDV-a može se omogućiti samo za registrirane veleprodajne kupce. Oni, nakon prijave, mogu pregledavati katalog po prodajnim cijenama bez PDV-a.

Cijena mora biti izražena u domaćoj valuti (kune), ali je dopušteno prikazati i cijene u drugim valutama. Ako je cijena iskazana i u drugoj valuti, za kupca u RH je uvijek mjerodavna cijena u kunama.

Kod više valutnog prikazivanja cijena, treba pripaziti na tečajni obračun. Uz posebno proširenje, konverzija je automatska, cijene uvijek točne, a treba i manje vremena za administraciju.

Cijene kod posebnih oblika prodaje (akcije, sniženja, rasprodaje, popusti)

Sastavni dio naše trgovačke djelatnosti je organizacija akcijskih ponuda, sezonskih sniženja, kratkih “popust inicijativa”…

Time privlačimo cjenovno osjetljive kupce, u nadi da će u budućnosti kupovati i po redovnoj cijeni.

Svaka prodaja ispod redovne cijene prema zakonu spada u posebne oblike prodaje. Tu se nalaze:

  • Akcijska prodaja – prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je manja od redovne u razdoblju maksimalno 30 dana. Potrebno je navesti trajanje akcije, a označava se s “akcija” ili “akcijska prodaja”
  • Rasprodaja – prodaja po nižoj cijeni u opravdanim slučajevima (prestanak poslovanja, izlazak proizvoda iz asortimana …). Označava se s “Rasprodaja”.
  • Sezonsko sniženje – prodaja po nižoj cijeni po isteku sezone koja može započeti u periodima:
    27/12 do 10/01, – “zimsko sniženje”
    1/04 do 15/04, – “mid-season sniženje”
    10/08 do 25/08. – “ljetno sniženje”
    Označava se sa “Sniženje” i može trajati maksimalno 60 dana.
  • Prodaja proizvoda s greškom – u opisu proizvoda mora biti navedeno u čemu se sastoji greška na proizvodu. Označava se s “Proizvod s greškom”. Prema propisima, ove je proizvode potrebno izdvojiti iz ponude proizvoda u redovnoj ponudi (npr. odvojiti ih u posebnu kategoriju).
  • Prodaja proizvoda kojima ističe rok trajanja – u opisu proizvoda treba dodatno istaknuti krajnji rok upotrebe. Kao i kod proizvoda s greškom i za ove se proizvode predlaže prikazivanje u posebnoj kategoriji
  • Popust – fleksibilan način prodaje proizvoda po cijeni nižoj od redovne. Obično se koristi za jednokratne i brze promotivne inicijative. Proizvodi se označavaju s “Popust”.

U svim prethodno navedenim situacijama potrebno je istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i novu (nižu) cijenu.

Prije objave novih cijena, u robnom knjigovodstvu treba sastaviti Zapisnik o promjeni cijena (osim za “Popust”).

Deklaracije u web trgovini

Imao sam sreće 10-ak godina biti u izravnom kontaktu s kupcima i iz prve ruke promatrati njihove navike u prodajnom mjestu. Više puta sam se uvjerio kako oni deklaraciju smatraju pouzdanim izvorom osnovnih informacija o proizvodu.

Ponekad žele saznati zemlju porijekla, nekad gledaju sastav proizvoda, nekad informacije o održavanju… Ukratko, deklaraciji vjeruju.

Za neke proizvode (poput na primjer odjeće), deklaracija može sadržavati vrlo važne prodajne argumente. Zato u web shopu link “Deklaracija” treba postaviti na uočljivo mjesto stranice detalja proizvoda. Cilj je da ga kupci lako pronađu.

Osim što deklaracija pomaže kupcima, obvezna je i prema zakonu. Propisi određuju što mora sadržavati, a na neku vrstu robe se primjenjuju i dodatna pravila.

Podaci deklaracije mogu se uvrstiti u opis proizvoda, a može ih se odvojiti u poseban dio ili pop-up prozor.

Poseban dio za deklaraciju proizvoda

Deklaracija mora sadržavati podatke:

  • Proizvođački naziv proizvoda tj. ime pod kojim se proizvod prodaje,
  • Tip i model proizvoda te oznaku mjere proizvoda, ako je to bitno obilježje proizvoda,
  • Datum proizvodnje i rok uporabe, ako je to propisano,
  • Naziv i sjedište proizvođača te zemlju podrijetla,
  • Naziv i sjedište uvoznika/distributera (ako je primjenjivo)

Osim osnovnih podataka, treba osigurati i podatke prema posebnim propisima ovisno o vrsti proizvoda (npr. sastav, neto količinu, uvjete čuvanja itd.).

Za kraj

Način isticanja cijena za webshop ne razlikuje se puno od način isticanja cijena u fizičkom prodajnom mjestu. Cijena je najvažniji dio naše komercijalne poruke, naša konkurentna prednost ili nedostatak.

Transparentnost pri isticanju cijena stvarno nije teško postići. Puno znači našim kupcima, a i poslovanje je mirnije kad smo u skladu s propisima.

Zatražite ponudu za WooCommerce Start Paket

Ispunite ovih nekoliko podataka i Vaša ponuda stiže na email. Molimo, provjerite poštu i u folderu “Promocije”.

ITOM d.o.o. će Vaše podatke koristiti u svrhu povratnog kontakta i sastavljanja ponude proizvoda i usluga te ih nećemo dijeliti s trećim stranama.